Julia García Lorite. L’entrevista

Julia García Lorite

Julia García Lorite

1. Quina edat tenies al febrer del 1976?
Tenia 15 anys.

2. En quin sector treballaves o formaves part en aquell moment?
Treballava al centre, en la botiga de queviures “Joan Montllor” que estava just al costat de l’Escola Industrial.
Políticament ja estava implicada en grups d’esquerra.

3. Perquè et vas implicar i com vas participar?
Aquell dia que estava a la botiga i a la porta hi havia una senyora gran a la parada de l’autobús i un policia li estava pegant perquè havia defensat a un jove. Vaig sentir molta ràbia i impotència però vaig anar cap al policia, el vaig empènyer i vaig començar a córrer.
Vaig estar implicada políticament però ho vaig viure tot com una ciutadana més, tothom estava implicat, i encara més un temps després amb la vaga del metall.

4. Com vas viure la repressió d’aquells dies?
Recordo que vaig haver de córrer molt. En una assemblea d’estudiants es van sentir trets i un professor va quedar ferit.
Tot aquell desplegament de vehicles i policies va ser fruit de la por que ens tenia la institució. Tots volíem trencar ja amb la dictadura i la primera acció era la dimissió del Burrull.